1. А-Я
  2. A-Z
  3. 0-9

Скрябін

Скрябін
Скрябін у соц. мережі Instagram

Соціальні мережі

Тексти пісень

Біографія

«Скрябін» — український музичний гурт, який протягом своєї кар'єри еволюціонував від синті-попу та постпанку до техно, поп-року та поп-музики. Склад гурту змінювався протягом років, але Андрій «Кузьма» Кузьменко залишався єдиним постійним учасником колективу з моменту його заснування до своєї смерті.

Андрій Кузьменко народився 17 серпня 1968 року в Самборі на Львівщині. Пізніше його родина переїхала до Новояворівська, де він розпочав свій творчий шлях. Також він навчався в школі №4 у Новому Роздолі, де виникла його дитяча мрія стати водієм сміттєвоза. Мати Кузьменка була вчителькою музики, і він закінчив музичну школу по класу фортепіано. Андрій здобув вищу освіту на факультеті стоматології Львівського медінституту (тепер Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького). Хоча навчання там йому було не дуже цікаве, він завершив його на прохання батьків.

«Скрябін» є першим українськомовним гуртом у жанрах синті-попу та альтернативної електроніки. Протягом своєї кар'єри колектив випустив сімнадцять студійних альбомів, дві збірки, дев'ять максі-синглів, один концертний альбом та безліч інших музичних проєктів.

Гурт був створений у 1989 році в місті Новояворівськ Львівської області на основі кількох місцевих рок-гуртів, які об'єдналися навколо студії «Sпати» (Студія Патологічної Тиші). Ще раніше, у 1986 році, Андрій Кузьменко познайомився з Володимиром Шкондою, і вони виявили спільні музичні інтереси. Першочергово вони слухали музику, але з часом вирішили почати грати самостійно. Кузьменко грав на піаніно, а Шкондя — на гітарі.

У 1987 році Андрій Кузьменко записав пісні «І так то вже є» (на слова Андрія Штурми), «Brother», «Lucky Now». Того ж року Андрій також виступав у гурті «Ланцюгова Реакція», граючи на шкільних дискотеках.

У 1992 році колектив отримав запрошення до співпраці від першого в Україні продюсерського агентства «Ростислав-шоу», яке очолював Ростислав Штинь. В агентстві гурт отримав в оренду якісні музичні інструменти та першу стабільну заробітну плату. Завдяки цьому вони записали свій перший серйозний музичний матеріал — альбом «Технофайт» на студії «Sпати». З новим альбомом гурт вирушив у маленький міський концертний тур, виконуючи пісні в живому звуці.

Перший альбом гурту «Чуєш біль» поєднує елементи синті-попу та нової хвилі. З 1989 по 1991 роки музиканти активно експериментували, що призвело до звучання, близького до психоделії (наприклад, у треках «Чуєш Біль» та «Вошо»). На початкових етапах пісні відрізнялися домінуванням синтезаторів, бас-гітари та ударних, що було характерно для пост-панк гуртів.

У 1992 році, після запису альбому «Мова Риб», гурт звернувся до техно-музики, яка на той момент була надзвичайно популярна серед молоді. Впливаючи на стиль гурту, техно не витіснило мелодійний синті-поп. Андрій Кузьменко неодноразово відзначав свою прихильність до гурту «The Cure», чий вплив відчувався як у текстах, так і в аранжуваннях інструментів. Однак, на відміну від англійського колективу, «Скрябін» не мав постійного гітариста, що вплинуло на їх музичну палітру. Іншим важливим джерелом впливу був електро-гурт «Depeche Mode», чия темна романтика та електроніка допомогли створити альбом «Технофайт». Треки як «Велика стіна», «Коли не буде нас», «То мій голос», «Нейлоновий час» сьогодні відносять до жанру дарквейв.

У середині 1990-х років «Скрябін» знову повернувся до поєднання синті-попу та техно, випустивши альбом «Птахи», що частково нагадує роботи німецького діджея «Marusha». Вплив на музику гурту також мав неоромантичний «Camouflage». Альбоми «Казки», частково «Мова Риб» і «Технофайт» відображають ці впливи. У 1998 році гурт випустив максі-сингл «Танець Пінгвіна», що схожий на танцювальний рейв (раніше Кузьма і Шура записали рейв-проєкт Molotov 20). У 1998—1999 роках гурт записав альбом «Хробак», в якому звучання наблизилося до дарквейву, EBM та альтернативного року. Ця робота, зокрема трек «Ми як машини», продемонструвала вплив німецького гурту «Kraftwerk». Альбом також містить семпли промислових заводів і механічних звуків, характерних для електро-індастріалу. Перевидані альбоми «Технофайт 1999» та «Стриптиз» демонструють вплив пост-панку (альтернативний рок) з елементами електронної музики.

Після розпаду старого складу гурту змінилися і настрої, і напрямок творчості. Головною зміною стало перетворення звучання з електронного на більш живий поп-рок, зменшивши електронні елементи до мінімуму. Альбом «Модна країна», записаний хоча і старим складом, але в новому легшому поп-виконанні, відобразив ці зміни. У 2002 році «Скрябін» випустив альбом «Озимі люди», де пісні як «Любити платити», «Сам собі країна», «Герой» визначили напрямок музики на наступні роки. Після випуску синглу «Мовчати» у співпраці з Іриною Білик, що підкреслив використання традиційних поп-музичних канонів, цей стиль став ще чіткішим. Останнім етапом трансформації став альбом «Натура», де впливи нової хвилі майже повністю зникли. Треки як «Спи собі сама», «Давай з тобою займатися любов'ю», «Наш останній танець», «Я сховаю тебе (любов)» потрапили в ротацію комерційного музичного телеканалу M1.

2 лютого 2015 року лідер гурту Андрій Кузьменко загинув в автокатастрофі біля села Лозуватка, Криворізького району, Дніпропетровської області. 4 лютого відбулася церемонія прощання у Преображенській церкві у Львові, а Андрія поховали 5 лютого на Брюховицькому цвинтарі під Львовом.